2011. május 8., vasárnap

Május 8-a

Ma május 8-a van, Szent Mihály arkangyal megjelenésének napja. Vagyis ez itt ünnep, és mivel polgármester úr állta a szavát, és megjött az első 10.000 Bs, hát játszanunk kell a misén. Igaz, a húrok, melyeket Piotr Nawrot nekem Santa Cruz-ból küldeni ígért, még nem jöttek meg, így meglehetősen foghíjas a zenekar, de hát játszunk valahogy, mert megígértük.
Szokás erre felé, hogy a jámbor hívek a parókia hivatalában minden féle szándékokért kérnek, hogy a misét betegekért vagy halottak üdvéért ajánlják fel, és lévén hogy gyakran csak engem találnak a közelben, hát engem nyaggatnak ilyen előjegyzési kérelmekkel. Mivel parókiánk halad a korral, ezekeket számítógépes rendszerbe veszik fel, amihez jelszó kell, így sokáig nem tudtam ezen kéréseknek eleget tenni. Mostanra már nekem is van hozzá jelszavam, hogy ne kelljen minden alkalommal a tesókat zaklatnom, és ezúttal gondoltam egyet, és visszaéltem ezen hatalmammal. Az éj leple alatt beléptem a rendszerbe, és bejegyeztem a zeneiskolát, mint beteget, hogy érte is mutassák be az ünnepi misét. Mivel a zeneiskola is Szent Mihály arkangyal nevét viseli, hát kézenfekvő is volt ezen a napon. A vicc az, hogy a szándék nem csak a jó Istennnek szól, hanem a polgármesterúrnak is, aki ott ül a misén az első sorban, és hallgatja a misefelajánlást. Talán leesik neki a tantusz. 
A misén tehát hiányosan, egyesek három húron, de játszottunk. A misefelajánlás pedig meghallgatásra talált: közvetlenül a mise után megérkeztek a húrok Santa Cruz-ból... Igaz, egy óra késéssel (misén még e-húr nélkül játszottunk) de megjöttek!
Elkél az áldás a következő napokra is. Hisz ha meg is kapjuk kedden az ígért második 10.000 bs-t, ez az első 2x10.000 Bs elég lesz arra, hogy kifizessük tanáraink eddigi bérét, vegyünk húrokat, vegyünk és javítsunk néhány hegedűt a kezdőknek, de a májusi fizetésre már nem. A második részletről pedig még hír sincs. És most itt állunk, Mario kollégám már nem jön vissza, keresni kell más tanárt. De hogyan, ha nem tudjuk neki garantálni, hogy hónap végén lesz fizetés? Most itt tartunk. Ha nincs megoldás, megint nem kezdődhetnek az órák. És most mit mondjak a kb. 45 kezdőnknek? Mert már nem tudok úgy keresztül menni a főtéren, hogy ne kérdezzék meg ketten-hárman, hogy mikor kezdődnek az órák... 

Ha valakinek akad olyan ismerőse, aki azt keresi, hogy hova rakja a pénzét, hát tudok róla gondoskodni, hogy jó helyre kerüljön! Jó lenne, ha lenne némi tartalékunk, hogy át tudjuk vészelni a mostanihoz hasonló szűkös időket, hogy tanáraink ne maradjanak fizetés nélkül (mondjuk kb. 10.000 Bs (kb. 300.000 Ft), két tanárunk két havi fizetése), ha az önkormányzat késik. Nem beszélve olyan projekttervekről, melyeket mindenki lelkesen fogad, pusztán csak 800 Boliviano (kb. 25.000Ft) hiányzik, hogy pl. egy zenekar vagy kórus eljusson egyik városból a másikba és vissza. De ezekről a projektekről talán majd egy másik levélben bővebben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése